Sammanfattning av år 2009

Nu är år 2009 förbi med ett par dagar till godo. När jag satt ner ock skrev min årsresumé slog det mig vilket innehållsrikt år det faktiskt var.

Våren, som handlade mycket om förberedelser inför RU-läger och kennelträff, förflöt i ganska jämn takt. Under sommaren blev det intensiv apporteringsträning som gav både mig och Billy en skön grund inför höstens jaktprov. Vi kom också iväg på en efterlängtad agilityvecka på Gotland. Tänk att vi slutligen debuterade i öppen klass under hösten,och faktiskt gick till pris på både WT och B-prov. Det är jag väldigt stolt över. Och det är härligt när jag inser att både Billy och jag har utvecklats och vilken resa vi faktiskt gjort tillsammans.

Men det som blev mest uppenbart under 2009 var hur ont kärleken till hundarna faktiskt kan göra, när både Bessan och Kevin skruttade vidare på nya äventyr så tätt. Det känns fortfarande overkligt att de inte finns hemma i Skogsbrynet längre. Nästan som man inte förstått att de är borta. Men ändå är det så tomt.

Året 2009 blev också året då Nellsan visade sina första ålderskrämpor och jag insåg att hon faktiskt fyller 10 år 2010. Min älskade Nolla! Jag hoppas att hon får vara min kompanjon ett par år till.

Kommentarer
Postat av: Emma

Gott nytt år! Hoppas på många framgångar för er 2010 och att vi ses på många jaktprov och annat roligt! Kram!

2010-01-03 @ 23:52:30
URL: http://www.gangster-glimma.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0