Mattes hjärta ♥

I fredags på Annalysen fick ju Nella antibiotika mot sin uppstartande livmoderinflammation. Hon har varit pigg och glad hela tiden. Enda sjukdomstecknet har varit rätt kraftiga blodflytningar. Så allt är ju defivitivt inte som det ska. Idag blev det bestämt att Eva opererar henne imorgoneftermiddag.

Jag känner både en sor lättnad och viss oror. Lätnad därför att Pyometra är en obehaglig sjukdom. Jag har upplevt den själv ett några gånger, och hört många obehagliga historier. Min första hundkärlek Stella insjuknade akut när hon var dräktig och blev riktigt, riktigt dålig. Jobbiga minnen med tvångsmatning med hennes favoritmat ugnspannkaka får det att knyta sig i magen på mig. Därför är det en lättnad att bli av med skiten nu när Nella är i så god kondition. Ändå kan man ju inte låta bli att känna sig lite obehaglig till mods. Det är ändå en operation hon står inför.

Igårkväll for jag tillbaka till Örebro hundlös för då visste jag ännu inte hur snabbt vi skulle kunna få en tid på Hvarsta. Så idag blir det skola och plugg för min del. Imorgon åker jag tillbaka till Etuna och stannar där tills Nella är så pigg och kry att hon orkar resa till Öret igen.

Mattes hjärta  ♥



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

åhh Jenny, håller tummarna för att allt går bra o Nell snart blir pigg o kry igen.

2010-01-25 @ 10:18:30
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Moa, Åskar & Lus

Vi håller tummarna för att allt går jättebra för Nell!

2010-01-25 @ 19:01:52
URL: http://klickerhundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0