Dirigeringstecknen

I en dryg veckas tid har jag tagit med mig Billy och dummieväskan till en snöröjd parkering för att repetera lite dirigeringstecken. Det har bpde bjudit på positiva och negativa överraskningar. Det positiva är att Billy som inte sett en dummie på knappt två månader (tror jag) blir eld och lågor när dummiesarna kommer fram. Det negativa, eller utmaningen som jag väljer att se det, är att Billy tycks ha förträngt dirigeringstecknen över vintern.

Billy har alltid älskat övningen klockan och varit rätt duktig på den. Så vid vårat första pass satte jag honom och placerade ut en dummie bakom honom och en nitto grader åt höger. Placerade mig själv framför honom och gav ut-tecknet. Varpå Bill stack höger. Snopet, men ingen idé att gräla.

Så nu har jag varit ute tre pass till och renodlat ett tecken per pass. Jag har tränat grabben som man tränar en unghund. I eftermiddag ska jag testa honom och lägga ut flera igen. Nu hoppas jag att poletten har kommit på plats igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0