Kanin-dummy

Ikväll roade jag mig med att surfa runt på lite diverse hundshoppar online. Varför kommer alltid de största shoppingsugen över en när man har det knapert på kontot? I alla fall ramlade jag in på en sida som sålde kanindummys. Najs tänkte jag eftersom Billy älskar mammas kanindummy, en relativt stor dummy helsydd i kaninskinn,  som används väldigt sparsamt för att spara på den.

Den här var dock utformad efter en lite annan idé. Tanken är väl att den liksom ska hänga och slänga som en riktig kanin eller hare. Den finns i tre varianter beroende på vikt, 1,2 eller 3 kg, återfinns hos dummy shop och kostar mellan 150-260 kr beroende på vikt.

Jag kan inte påstå att den tilltalar mig speciellt mycket. Jag har hittills aldrig träffat på någon hund som ogillat pälsvilt för att det varit tyngre eller hängt och slängt, istället har jag mött hundar som har svårt för just pälsen och här hjälper ju dummien inte.

Å andra sidan vet jag flera hundar som har svårt med att packa stor vitfågel och här kanske dummien vara till hjälp då hundarna vänjer sig att bära tyngre där de inte kan få in allt i käften.

Vad tror ni om dummy shop's kanin-dummy?


Kommentarer
Postat av: Moa

Tror den kan va bra om man har en hund som har svårt att ta viltet på rätt sätt, t.ex. alltid har dålig balans i greppet. Här finns ju en tydlig mitten som kanske kan få hunden att trivas med att söka upp en tyngre punkt av viltet snarare än en vinge eller så? Jag tycker ofta att man ser att de hundar som tar i en vinge travar in eftersom det blir så dålig balans.

2010-02-18 @ 07:19:23
URL: http://klickerhundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0