Dragträning

Det blev träning igår. Oj, vad det blev träning. Efter att ha pulsat snö med hundarna en dryg timme somnade jag på soffan. Vaknade en halvtimme senare och insåg att det var en kvart tills jag hade stämt träff med Ida på gymmet. For upp, grävde fram cykeln och trampade dit. Passet vi körde hette "Push & lift" och utfördes med hjälp av bräda och skivstång. Det var jobbigt, men inte konditionskrävande. Därför stannade jag kvar även till nästa pass som var ett jympapass. Fy, vad jobbigt det blev!

Idag har jag varit produktiv. Klev upp halv åtta för att hinna ge doggys en lite längre tur på morgonen för nu väntar en hektisk dag. Först föreläsning 10-12, sedan hem och luncha och kissa hundarna. På eftermiddagen blir det till att jobba med ett grupparbete ett par timmar. Har tänkt vara hemma till halv fyra senast för att hinna ta ut djuren innan klockan fem då min 1,5 timmes engelska lektion börjar. Puh!

Insåg att jag inte visat er bilderna på när Billy fick dra pulka när jag var hemma. Han tyckte att det var lite läskigt, men kom in i det efter ett tag. Att vi gjorde det i knädjup snö gjorde att han tyckte att det var superjobbigt och jag undrar om han inte hade lite träningsvärk sen...


Kommentarer
Postat av: Moa

Söta Billy! Snacka om bra fysträning!



Tack för berömmet! Jag är ju grymt förtjust i Åskar, men sen får vi se hur långt mitt skryt räcker på jaktproven... ;)



Ang. att jobba 8-16.30 så löser jag det genom att jag eller mamma åker hem på luncherna. Mamma hinner gå en promenad på ca 1 timme då, jag själv snarare en rastrunda men det kompenseras med att jag gått en längre morgonrunda och även går mer på kvällen. Jag kan även jobba en del hemifrån. Det är otroligt skönt att mamma med glädje går ut med dem lite längre på lunchen! De gånger jag känner mig låst är vardagskvällar - eftersom jag inte vill lämna dem en tredje gång så behöver jag hundvakt om jag ska göra nåt på kvällen. Å andra sidan är detta en livsstil jag skulle välja om och om igen :)



För övrigt sa alla till mig att när jag började jobba så skulle jag inte orka träna dem lika mycket som innan men det är faktiskt ingen skillnad. När jag kommer hem är vi ute ca 1,5-2 h och det mår man ju bara bra av. Och så är det ju full fart på helgerna.



Hoppas du fick svar på frågan! Kram!

2010-02-09 @ 20:35:06
URL: http://klickerhundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0