Dagens outfit

Det här med "dagens outfit" är ju ett väldigt vanligt bloggfenomen. Det har jag förstått av att läsa bland annat min klasskompis Anni's blogg. I hundblogg-världen är ju detta dock inte riktigt etablerat. Kanske för att vår klädsel inte är lika varierad. Visserligen anpassar jag min outfit till väder och vind, men kör i princip på en outfit per årstid. Ungefär såhär ser min vinteroutfit ut:


* Vit stickad bomullsmössa från Race Marine. Mjuk och klirar inte i pannan.
* Röd eller svart Snusnäsduk runt halsen för att inte släppa in kallluft.
* Grön Juniorskidjacka från Helly Hansen.
* Fjällräven Fox Trousers
* Väst från ITAB med jättemycket bra fickor för träningstillbehör. Slänger på den över jackan.
* Gore-Tex sko från KAVAT alternativt Muck Bootsen "Muddy".
* Oavsett sko stoppar jag i mina sköna Super Feet sulor.

Ibland tycker jag att det kan vara svårt att hitta bra hundkläder, dessutom gärna studentvänlig prisklass. De lite dyrare plaggen på min lista är antingen presenter eller ärvda. Jag att det vore prima om vi hundägare kunde tipsa varandra och bekväma och funktionella plagg. "Dagens Outfit" kanske inte är så himla tokigt ändå? Fast vi kunde kanske kalla det "Säsongens Outfit". Om någon känner sig manad så släng upp en bild på era favo-vinterplagg på egna bloggen, eller skriv en kommentar här!

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag hakar såklart på :) Håller med om att det är bra att tipsa varandra.

2010-02-12 @ 16:39:38
URL: http://klickerhundar.wordpress.com
Postat av: Anni

Vad trevligt :-D De är så välkomna så! Och vad roligt att du har en blogg också! Kramar

2010-02-12 @ 19:05:28
URL: http://annihoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0