Ikea-råttan

För flera år sedan slängde jag ner en gosedjurs-råtta i shoppingvagnen på Ikea. Den användes till en början exklusivt på agilityträningarna som Billy då tyckte var bland det roligaste som fanns. Råttan blev alltså snabbt förklippad med glädje och Billys absoluta favoritleksak. Efter en säsong med agilityträning i ridhus var råttan dock sliten till oigenkännelighet. Men vad gjorde det när man lätt kunde inhandla en exakt likadan för 30 spänn på Ikea!? Jag byggde snabbt upp ett litet rått-lager och sedan dess har x antal råttor fått sätta livet till. Idag är det dock en leksak som ligger framme hela tiden men fortfarande lika älskad.

Nu när det blivit lite dåligt med mental stimulans några dagar insisterade Billy på att ta med sig råttan ut på promenaden idag. Bitvis fick jag bära den, men större delen av tiden sprang han själv och lattjade med den eller bjöd upp mig till lek. På slutet när jag satte fast den i kopplet och drog den längs marken var hans lycka total!
.


Lycklig kille som vann dragkampen om råttan på promenaden idag


Råtta lätt påverkad av snölek


Bild 1: En 3-årig Billy belönad med råtta efter agilitypass
Bild 2: Belönad med råtta efter att ha erövrat sin första pinne i Hoppklass 1 (2006)


Billysonen Åskar som skickar grattiskort till farbror B på farsdag, verkar ha nedärvt råttpassionen


Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi Ro(å)cka-Billy stilen fick en helt annan betydelse. :-D

2010-12-07 @ 18:10:11
URL: http://gyllene-vanner.se
Postat av: Anna

Hihi Ro(å)cka-Billy stilen fick en helt annan betydelse. :-D

2010-12-07 @ 18:10:18
URL: http://gyllene-vanner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0