Nell klar för specialen!

Idag lyfte jag upp Nell på bordet för finsputsningen inför specialen. Imorgon får hon sig ett bad och jag håller tummarna för att pälsen ska sitta kvar. Jag har hållt igång henne i princip som vanligt de senaste dagarna trots att hon visade hälta vid det där tillfället, och förutom det har hon gått rent. Jag ser verkligen fram emot att få visa henne som specialveteran på Golden specialen. Extra kul eftersom Astrid, Combine Evening Song, också är anmäld. Så håller Nell sig bara hält-fri blir det två kullsystrar i special veteranklassen på specialen!

Förra året lekte jag med tanken att anmäla Nell till nkl på WT't i år. Tyvärr har jag fått inse att det vore en för stor avvikelse från rehab-programet. Ett par vänstervarv i trav på mjuk gräsmatta känns inte som något stort övertramp, men en WT-start blir antagligen för mycket. Synd eftersom det skulle varit kul att debutera på WT med en special veteran! Ikväll var jag med mamma ut och kastade markeringar med kråka till Doris. Vi håll till i en mjuk skogsbacke och eftersom Nell verkade taggad bad jag mamma kasta kråkan en gång åt henne också. Full fart ut, upptag i farten och full fart in med viftande svans vid avlämningen. Då älskar jag min Nell så att det nästan gör ont!


Jag och min älskade Nolla hösten 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0