Min höstdag

Idag är jag nog inte ensam om att ha fått rejäla höstvibbar, men jag tror att det är få som njutit av väderomslaget lika mycket som jag. Ok, kanske jag kunde bytt ut spöregnet mot ett lättare regn, men jag ska inte klaga.

Min dag började med en härlig frukost i soffan framför ett avsnitt av en av mina favoritserier. Därefter tryckte jag på mig regnhatten, packade dummyväskan och tog med mig Nell, Billy och Tino ut. Runt oss finns sedan igår kilometerlånga stubbåkrar och finns det något härligare sätt att välkomna hösten än en promenad på en stubb? Billy och Tino höll med och härjade som galningar!

De fick även gå på markeringar som jag la upp som så att jag först kastade en ut på stubben utan referenspunkt och sedan kastade jag två i ett nytt område med en referenspunkt. Tino fick sedan hämta en i det området, innan Billy fick gå på de som var kvar som en dubbel. Jag tycker att detta är ett smidigt sätt att lägga upp det när man är ute själv och vill träna två hundar som befinner sig på olika nivåer.

När regnet ökade höll jag mig inne, slingade min ena systers hår och eskorterade sedan den andra till ett shoppingcenter där vi förderv ett par timmar. Jag fyndade nya joggingskor att promenera hundarna i på rean. Mycket välbehövligt!

Väl hemma lastade vi hundar (Billy, Tino & Doris) och cyklar på bilen och körde till vårat cykelspår. På vägen började regnet vräka ner men vi cyklade ändå halvmilen inklusive ett stopp för tennisbollsmarkeringar över oändliga stubbåkrar med chuck-it'en. För första gången på länge gled jag sedan ner i ett hett bad och nu, efter att ha utfodrat de fyrbenta, sitter jag framför min dator och sörplar på en kopp te.

Välkommen hösten!


Nu längtar jag tills löven byter färg!


Kommentarer
Postat av: Kia

Vilka fina hundar ni har! :)



Åh jag gillar också Holway hundarna. Kan tänka mig att det var en upplevelse. Vad var det som stack ut mest? Just kombinationen i Vilja med engelska-kanadensiska linjer är helt fenomenal. Hon är mjuk och lättförd men har samtidigt en extra växel och en motor som påminner om en border collie.



jättekul med golden besök i bloggen!

2010-08-18 @ 21:36:41
URL: http://www.workinggolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0