Elddramatik och förkylning i Öret

Efter den intensiva helgen i dalarna fortsatte jag i söndagskväll vidare tillbaka till kära studentgatan i Örebro, för igår var första dagen på terminen. I höst ska jag läsa Media och kommunikationsvetenskap C och alltså skriva C-uppsats. Jag kan inte påstå att jag är övertaggad men det löser sig nog när jag kommer igång.

Gårdagen kändes dock inte alls motig då jag fick återse så många av mina fina studiekompisar som jag saknat över sommaren. Vad lycklig jag är som träffat så många fina personer under mina två år i Örebro. Efter kursintroduktion och fika med några av mina favorittjejer gick jag ut i skogen ett par timmar och plockade svamp. På den mjuka mossan fick Nell springa lite lös och for som ett lyckligt yrväder mellan trädstammarna.

Tyvärr kände jag hur det tjocknade till i huvudet framåt kvällen och inatt slog min sedvanliga höstförkylning till med full kraft. Kunde inte riktigt sova så vid midnatt gick jag ut en kort sväng med hundarna. Såg då att det brann i en papperskorg, i toppen på en lyktstolpe och lite runt omkring i grömområdet utanför min port och fick ringa 112 för första gången i mitt liv. Räddningstjänst kom och släckte kort efteråt. Idag har jag intagit soffläge med halsont, feber, snuva och hela kittet. Missar tyvärr en föreläsning, men det finns inte så mycket att göra åt saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0