Viltspår på g

Mamma och pappa hade ärenden i Örebro i helgen så de passade på att titta förbi och bjuda på pizza. Uppskattat! På min begäran tog de även med sig mina spårgrejer och några rådjursklövar. Igårkväll passade jag på att sortera bland prylarna och, hör och häpna, tvätta spårlinan.

Nell älskar att spåra, men har inte gått något på minst ett år. När jag tog fram lådan med grejerna låg hon och stensov i hallen, men när lådan öppnades såg jag att hon liksom sniffade till och var vaken på ett kick. Först blev hon alldeles tokig och for runt i hallen. Sedan lugnade hon sig, men satt alert och övervakade mitt arbete noga.

Älskade Nell! Ikväll ska jag cykla till coop och inhandla lite blod så att jag kan ut i skogen och lägga ett spår till Nella.


Till helgen kör vi förhoppningsvis en prova-på-dag med några kompisar genom Studentgatans Hundträningsnätverk. Kul!

Bilden föreställer Malin med Nells mamma Bess, som älskade att spåra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0