Gris!

Puh. Nu har jag precis kommit hem från en jobbig dag i skolan + på jobbet och ska möta upp Sara för en skön promenad i solen. Isen har äntligen gått på de små sjöarna bakom universitetet, så vi ska precis som igår promenera till den största och hänga där i solen medans Nell och Billy badar, gräver och rullar runt i gräsen samtidigt som James kutar runt som en galning.

Igår när vi var nere vid sjön var Nella i sitt esse. Hon jagade gäss, simmade efter tennisboll, simmade en egen tur, grävde som en tok, rullade runt i gräset, lekte med tennisbollen och avslutade med ett litet tokspel. Just nu verkar det som att hon är rätt bra i ryggen för hon haltar inte mycket alls och det gör mig så lycklig att se henne njuta av livet.

Tänk att hon fyller 10 år i sommar min skruttis. I snart 10 år har hon varit min bästis <3 Jag har sett henne utvecklas från en lite småfånig unghund till en trygg individ. Visst har det inte alltid varit helt lätt med Nell, men jag kunde fått betydligt värre. På senare tid tycker jag att Nell har utvecklat ett par karaktäristiska tantdrag. Hennes hörsel blir mer och mer selektiv och hon är inte längre rädd för att ryta ifrån när småpojkar kommer med oanständiga förslag.


Såhär firade Nell påsk i år.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

SÖÖÖT tant om du frågar mig, speciellt i lerinpackning =) vad gör man inte för att hålla huden fräsch from celluliter när man kommer upp i åren???

2010-04-14 @ 18:22:51
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Johanna & Majken

Gud va söt hon är!!

2010-04-14 @ 21:14:42
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Mi

Härlig tant den där Nell! Hoppas på att få se er alla tre i sommar.

2010-04-14 @ 21:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0