KM i agility och en sjuk opel

Idag bar det av mot Eskilstuna på eftermiddagen med sikte mot Eskilstuna Brukshundklubb och klubbmästerskap i agility. När jag svängde av motorvägen tyckte jag först att bilen brummade mer än vanligt, men tänkte inte mer på det. Väl hemma sprang jag in för att byta om och packa en väska med leksaker och gottis, och när jag sedan startade bilen skarmlade den till och började lukta avgaser. Det visade sig att avgassystemet gått av. T Y P I S K T!

Fick låna mamma och pappas volvo så jag i allafall kunde ta mig till klubben. Väl där träffade jag "gamlingarna" Karro och Mi. Underbart att få se dem igen! Lagom till att vi skulle kicka igång KM öppnade sig skyarna och mina jeans blev dyngsura av att bara gå banan. Regnstället var såklart i Örebro. Duktigt!

Billy hade väl knappt sett ett agilityhinder på ett par månader minst och än mindre tekniktränat, men vi var där eftersom jag ville träffa alla igen. Det var ju en så liten tävling och på hemmaplan gick vi bara ut för att leka och ha kul på banan. Billy var dock rejält laddad och sprang på som en dåre. Jag plaskade efter i mina genomvåta jumpadojjor och kände mig som en riktig looser som inte hann med att handla min hund. Han fick en vägran, alltså, 5 fel i båda loppen och helt ok tider på ca 48 sek i båda loppen. Vägringarna tog tid och om matte hade varit lite dukigare på att handla hade vi nog kapat många sekunder, men så går det när man är lat och inte tränar.

Prestationen räckte dock till en tredjeplats totalt i largeklassen. Grattis säger vi till de nya klubbmästarna, Mickaela & Ella i small, Karolina & Elton i medium och Carolina & Titti i large!

 
Dagens väder tillät ingen fotografering så här bjuder jag på ett par sommringa bilder från Avesta våren 2007


Kommentarer
Postat av: hemlig beundrare

Vad kul det var att träffa dig igen! KRAMAR!

2009-09-17 @ 17:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0