Gårdsagility

När jag flyttade tillbaka mitt pick och pack till Örebro efter sommaren tog jag med mig min korta tygtunnel och en tredjedel av mitt slalom och tryckte in i förådet. Tänkte att det kan ju vara kul att ta upp och träna ibland. För hemma i Eskilstuna står det ju mest och samlar damm om jag är i Örebro. Men sen har det inte blivit så mycket av att släpa upp grejerna ur förrådet. Jag har haft lite taskig motivation för agilityträningen. På KM vaknade lite gnista dock till liv och därför bestämde jag igår mig för att släpa fram grejerna.

Billy hade gnistrade till och gjorde några fina arbeten i slalom fastän jag drog mig ut åt sidan. Han har ju svårt att jobba kvar i slalom när jag drar mig för långt bort. Nell fick trava igenom tunneln ett par varv och var rätt nöjd med det. Sara och James kom också förbi och testade lite och vrkade båda tycka det var rätt spännande.

Idag tog vi fram grjerna igen. Billy fick testa högerslalomsingångar från "klockan två". På gränsen till svårt, men han satte iallafall ett par fina repetitioner. Sara och James var på hugget idag med och fortsatte med lite slalomträning. Jag rabblade snabbt några olika metoder för Sara och hon bestämde sig för att köra den vanliga välbeprövade visa-med-handen. Såhär såg det ut idag:
.


Belöning för att ha klarat första porten...


...vidare på port nummer två...


...och så godisbelöning igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0