BackOnTrack

Igårkväll gjorde jag något jag haft i tankarna länge, beställde ett BackOnTrack täcke till Nellan. Visst svider det lite i studentplånboken, men vad unnar man inte sina bästisar?

agilitylistan går diskussionerna heta angående BackOnTrack och SKK's beslut att dopingklassa produkterna. Anledningen är att BackOnTrack marknadsför sina produkter som smärtlindrande och påskyndande vid läkning av skada. Detta ska komma av täckets förmåga att reflektera värme.

Huruvida det smärtlindrar eller påskyndar läkning av skador bättre än andra täcken vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Framförallt har jag beställt just detta täcke för att det har en ganska slimmad passform som gör att hunden enkelt kan röra sig som vanligt i det. Att det går ner så långt över korset och rumpan är ytterligare en viktig faktor då Nells spondylos sitter hela vägen ut där och det är viktigt att muskulaturen är uppvärmd vid rörelse för att hon inte ska få ont.
.


Såhär kommer Nella att se ut på promenaderna kalla vinterdagar och regninga höstkvällar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0