Back in town, men inte back on track

Igår var det dags att återvända till Örebro för terminen.  Vid tvåtiden ramlade jag in i min lägenhet och sedan vidare ut på favoritturen i skogen. Hundarna verkade lyckliga att återse Markaskogen. Först brallade de runt som tokiga för att sedan gå som dammsugare och sniffa in alla dofter. Hemma i lägenheten tog dom det också lungt. Nell hade jag inte oroat mig för. Hon finner ju sig tillrätta nästan var som helst, men Billy brukar ogilla att bryta sina rutiner. Men det verkar verkligen som att båda djuren känner sig ordentligt hemmastadda på studentgatan 22 för till och med Billy la sig nöjt tillrätta i korgen och sov och vid middagsdags slängde han i sig käket. Skönt!

Jag hann också in en sväng till stan igår eftermiddag för fika/käk med några av tjejerna på ett mysigt café. Redan i bussen på väg dit började det kännas tjockt i halsen och på bussen hem var förkylningen ett faktum. Gick och la mig riktigt tidigt igår och har vaknat flera gånger av halsont. Inte kul och väldigt olägligt eftersom jag har en lång introduktionsdag till nya kursen idag. Blir till att knapra alvedon och bita ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0