Vi lunkar på

Är inne i en intensiv läsperiod i skolan. Hundarna och jag roar oss med lite av varje. Här är ett par exempel på vad som hänt utöver de vanliga promenaderna de senaste dagarna:

* Sara och jag har tillverkat egna rallylydnadsskyltar och byggt en kortare bana. Båda hundarna jobbade på fint.

* Billy har efter typ två veckors vila fått testa två linjetag som han utförde med världens tryck och fokus. Nu ska jag hålla dummiesarna i väskan nån vecka igen innan vi hittar på något nytt, även om det kliar i fingrarna.

* Jag har tillverkat ett hopphinder på ängen av en stor björkgren som jag tränar lite agility-handling vid på mornarna. Billy är mer taggad än någonsin!


I övrigt håller jag på att söka en ny medryttarponny efter sötaste Figge. Ska troligtvis provrida en första på torsdag, och sedan ytterligare ett par i nösta vecka. Kul, jag längtar efter att få komma upp på hästryggen igen!

Ikväll blir det antagligen en tur till hundklubben för lite träning!

---

Till Linda med flaten Ludwig som kommenterade mitt förra inlägg: Vi går gärna nån tur ihop eller tränar ihop med er nån gång. Släng iväg ett mail till mig så att jag får din adress!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0