Gårdagens två äventyr

Igår eftermiddag ringde en gubbe och frågade om jag ville vara med en timme senare när de skulle färsöka skjuta lite änder. Jag mailade lite olika gårdar, beskrev Billy och berättade att vi var intresserade att testa delta på fågeljakt för ett par månader sedan, men trodde verkligen inte att någon skulle höra av sig. Så när jag fick samtalet satta jag mig i bilen direkt. Det var fyra skyttar och två apportörer med Billy och mig inräknade. Tyvärr, höll sig änderna borta eller flög för högt. En av skyttarna fick halvträff på två. Den ena gick ner ca 100 meter ut på vattnet och dök genast. Den andra landade efter en vinglig flygfärd på det dubbla avståndet. Båda hittades av en labrador som eftersökte från andra sidan sjön. Lite tråkigt att det inte blev något apporteringstillfälle till Billy, men kul att ha fått vara med på en jakt. Gubbarna sa att de skulle höra av sig vid något tillfälle igen, så nu är det bara att hålla tummarna.

En annan kul sak som hände igår är att Billyboy blev farsa åt ytterligare en kull. Denna gång hos Ada på kennel Kasion i finland. Mamma är Femme, som jag tyckte mycket om när jag träffade henne i sommras.

Ada känner vi sedan innan då hon parat Femmes mamma med Billys morfar Kevin.


<--- På bilden posar de nyblivna föräldrarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0