Djävlushorn i pannan nästa?

Ursch, jag vet inte vad som är med mig idag. Känner mig lättretlig och irriterad. Vanligtvis brukar en skogspromenad med mina bästisar vara steg 1, men idag måste jag invänta en verkstadskille som ska komma i eftermiddag och kolla på Oplen innan jag kan ge mig ut. Billy som läser mig direkt och är extremt känslig för mitt humör ligger och sneglar lite på mig ur ögonvrån. Har klappat om gossen och försökt visa att det är lugna puckar, men han kan ändå inte riktigt slappna av. Nell snarkar däremot som en gris i korgen.

Humöret höjdes dock ett snäpp när jag fick ett filmklipp på mailen. Det visar Doubleuse Cloudberry, när denne blev 2:a på världsmästerskapen i lydnad i år. Lydnad har väl aldrig varit min favoritgren. Kanske lite för att det ser så in i den tråkigt ut ibland. Cloudberry lyckas dock få sitt program att bli det motsatta - vilken glädje och energi! Fria följet är lite långt att titta på och slutar typ efter 4 minuter om man vill spola lite. Läggandet på inkallningen är min favorit! Cloudberry tävlar för Norge, men är svenskfödd.




Kommentarer
Postat av: Linda och Ludwig!

Åh nu är ja tvungen att komentera vilken härlig lydnads film! Man blir ju helt glad i hela själen och kroppen!:)

2009-10-19 @ 17:00:13
URL: http://www.hundlivat.bloggsida.se
Postat av: Emma

Underbart! Tänk vad mycket man vinner på att ha en härlig attityd och glädje!

2009-10-23 @ 00:05:04
URL: http://www.gangster-glimma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0