Som en gåva däruppifrån!

Efter depp igårkväll och en mycket sen kväll försov jag mig såklart imorse. Jag som är ett planeringsfreak av högsta graden hatar att försova mig. Sova länge när jag har planerat det är ok men en ofrivillig sovmorgon ruckar mina rutiner. Än värre var att det som fick mig att vakna var ett SMS från Ida som jag skulle träffat en kvart tidigare i biblioteket...

Väl i biblioteket kände jag mig inte speciellt effektiv och efter lunch blev det teater istället för plugg. När det var dags att röra sig hemåt regnade det. När jag tog ut hundarna övergick det till spöregn. Typiskt. Gick bara runt gravkullarna och hem igen. Tar väl ca 15-20 minuter och hundarna som inte bryr sig det minsta om dåligt väder var lite snopna tror jag.

Så nu är jag trött fråg gårdagen och frusen av regnpromenaden. Dessutom ska här pluggas och sen har jag en del med Retriever Ungdoms läger att ordna innan jag förhoppningsvis kan ta mig till Cornelia för filmmys ikväll. Mitt i allt elände fick jag dock för mig att gå och kolla postfacket, och till min lycka fann jag BÅDE Hundsport och Brukshunden. Men det slutar inte där. När jag rafsade runt i skåpen för att leta fram något gott te hittade jag en öppnad kaka mörk choklad. Hallelujah!

Hundarna får en längre tur när regnet avtar. Dock verkar de inte så missnöjda. Billy fick rejält med motion och intryck igår då vi efter den vanliga hundpromenaden tog bussen till stallet, gick den dryga kilometern från busshållplatsen och efter att ha tränsat Figge drog ut i skogen. Figge är numera skodd och krämpfri och var riktigt pigg. Jag hade lite ont om tid så jag struntade i sadeln och det var så underbart mysigt att trassla in fingrarna i en ponnyman och galoppera fram i skogen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0