Livet på landet!

Idag/ikväll har det varit kalas vid Örsta. Kusin Olle firade sin 20 födelsedag i släkt och vänner sällskap. Örsta är min fabror Sven och hans fru Stinas mjölkgård och jag tycker mycket om gården. När jag var liten drev min farmor och farfar gården och Sven bodde ca 500 meter bort. Malin och jag gick inte på dagis när jag var liten. Istället turades Sven, Stina, mamma, pappa och farmor om att t a hand om oss. Därför spenderade jag mycket tid vid Örsta när jag var liten. Dessutom är kusinerna Anna och Olle i min och Malins ålder så vi har alltid varit där mycket och lekt.

Jag är glad att jag vuxit upp på landet. Det är en upplevelse som inte alls många får vara med om. Köra hö, klappa kor, se kalavar födas, plocka potatis, åka traktor, sova på skullen och ha en massa mark att röra sig på.

Man märker att man är tillbaka på landet när....


.... det blir paus i festandet när korna ska in och mjölkas!


... kvigorna finns runt husknuten!


...ungdomarna efter tårtan lastar ett militärtält på traktorn och drar ut i skogen över natten!


... man anländer i kjol och linne, men får snart på sig jeans, jumpadojjor och en fleecetröja!


... det grillas korv runt lägerelden!

De andra skulle sova kvar i tältet och det skulle jag så gärna vilja (mitt lantishjärta är krossat!) men jag ska upp sex imorgon för att åka på hundutställning så jag fick slita mig lite tidigare. Har just kommit hem och ska pilla lite på Nellan, packa väskan och sen sova för att vara pigg imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0