En mixed coctail kan man säga

Det är en bra beskrivning av dagens hundaktiviteter. Det har liksom blivit lite av varje....

* På förmiddagen gick jag en softarprommis med Billy, Nell och Dompan (Doris). Tränade inte det minsta. Billy och Nell hade fullt upp med att sniffa och pissa medan Dompan och jag kampade om en pinne.

* På eftermiddagen kom Mille och lämnade av Tino. Hon hade "lånat" honom när hon skulle ut och gå milspåret. Den hunden blir nämligen ALDRIG trött. Lite slak kanske lill-killen var, men absolut inte för trött för att orka med två korta lydnadspass i trädgården. Jag har ju aldrig varit en lydnadstjej, men Tino tycker sånt är så kul att vi leker fram lite sekvenser som skulle kunna likna lydnadsklass 1 moment. Idag testade vi lite hopp över hinder och linförighet. Han tycker allt är dödskul. En så himla skön attityd!

* Eftersom jag ändå var ute släpade jag fram slalomet och lät Billy gå ett par fullängdsslalom. Först vänster vilket såklart inte innebar några problem, men sedan fick grabben för första gången gå ett 12-pinnars högerslalom. Första gången klockrent, andra gången missade han sista porten men det såg jag mellan fingrarna med.

* När mamma kom hem ville hon ut och skjuta lite åt Doris. Jag och Billy ställde såklart upp som träningspartners. Jag agerade skytt och fick provskjuta Milles nya kastare. Det var ganska hårda skott och jag var glad att hörselskydden var på!

* Under kvällen har jag sedan badat, torkat och fönat Nellan så att hon ska vara fin på söndag då det är utställningsdags. Kan inte påstå att utställningar är min favoritsysselsättning, men nån gång ibland är det kul att få ett skriftligt omdöme på sin jyckes exteriör. Känns speciellt kul att visa Nellan nu när hon har gått och blivit veteran och ändå är så pigg och fräsch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0