Det verkar som att jag har sommarjobb!

Har funderat ett par dagar nu på att kamma ur hundarna och klippa tassar och klor, men kommer alltid på det när jag är ute och går och väl hemma är hundarna alltid svarta om fötterna och blöta i pälsen. Därför har vi just varit ute och pysslat med lite sånt på gräsmattan utanför. Nell tycker det är pest och pina medan Billy älskar när kardan river i pälsen. Precis när sista klon var klippt började regnet vräka ner. Typiskt. Hade tänkt sticka iväg och cykla med hundarna en sväng efter pälsvården, men nu skjuter jag nog på det lite grann. Det regnar fortfarande men inte så mycket.

Just det! Ringde tidningsdelarjobbet idag och trodde jag skulle boka tid för intervju:

- Hej, jag heter Jenny Widebeck och har hört av mig till er angående sommarjobb. Du bad mig ringa igen maj...
- Ja just det, det var du från Örebro. Jo, jag har schemalagt dig tre eller fyra veckor tror jag. Jag sitter i bilen nu så jag minns inte vilka men du kan väl ringa imorgon så får du reda på lite mer.

Haha, jag som inte ens visste om jag skulle få jobbet var visst redan schemalagd! Jag tycker det låter aldeles underbart att jobba fyra veckor typ. Visst skulle ett par till veckor också ha suttit fint, men mina senaste tre sommrar har inneburit så mycket fläng hit och dit med olika jobb och även om pengar är riktigt schysst ser jag fram emot att få ta det lugnt i sommar. Det finns så mycket jag inte hunnit med på sommrarna de senaste åren som jag vill ta igen. Det ska tränas och tävlas agility, min och Milles bok ska skrivas klart, Femöre ska besökas, böcker ska läsas och jag tänker även hinna med att bara slappa och ta det lugnt! 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Vad roligt med jobbet Jenny! Är det i Örebro eller I Eskilstuna? Jag har, hör och häpna, anmält mig till en agilitytävling. I Örebro, 2 dagar! men du skulle inte dit va? =( Kramis

2009-05-05 @ 18:56:35
URL: http://iiina87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0