Av mig får Billy ett förstapris varje dag...

... men igår var han snygg-Billy för hela uppland! Dagens spenderades på Open Show (utställning arrangerad av goldenklubben) i Fjällnora. Vi var ett helt gäng Combine-hundar som deltog och kenneln hade en fin dag med flera klassvinster, en vinnande uppfödargrupp och tillslut Billy som blev BIS.

Under dagen visade jag Nellan som blev 2:a men HP i veteranklass. Jag var så nöjd med min lilla fröken. Hon står fint och viftar på svansen. I rörelse blir hon dock seg och tycker att vi kan gå och göra något roligare istället. Fick även visa Billys mamma, Magda i jaktklass och i mammas uppfödargrupp samt Billy i konkurrensen om bästa hane.

Utställning är väl inte det roligaste jag vet i hundväg, men tycker att det kan vara kul att åka iväg på dem ett par gånger per år för att se lite andra hundar och få en skriven kritik på min hunds exteriör. Åka var och varannan helg skulle jag nog dock ledsna på fort.

Dagens kommentar står helt klart Iduns matte Inga-lill för. Idun blev oplacerad i sin klass igår och istället för att bli besviken eller sur log Inga-lill, klappade om Idun och sa: Jaja, det gör ingeting för av mig får Idun ett förstapris varje dag! Och det är precis den inställningen man ska ha. För mig finns det inget som är så pinsamt, oavsett diciplin, som de som bara bryr sig om resultat och placeringar. Istället bör man fokusera på sin egen och hundens prestation. Hade vi roligt igår? JA. Att det gick bra är snarare en rolig detalj!

Kommentarer
Postat av: Moa

GRATTIS!

2009-05-18 @ 15:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0