Figge + Billy = Sant!

Igår fick Billy följa med till stallet. Jag har länge lekt med tanken att låta grabben följa med på mina skogsturer på Figge, men inte bara inte tagit tag i saken. Figges ägare Taava hade inget emot ideen och därför blev det premiär igår. Figge, den gamla räven tog saken med ro. Billy tyckte däremot att Figge var ett läskigt monster.

Först fick Billy ligga med inne i stallet när jag borstade och sadlade Figge. Sedan började jag leda Figge och ha Billy i koppel. Kändes lite wierd när det passerade lite bilar, där gick jag med en fullt påklädd häst i ena handen och en hund i den andra. Billy slappnade dock av efter ett tag och även om han inte ville gå jättenära Figge så verkade ha i allafall sluta slänga oroliga blickar.
<-- Figge

När vi kom till skogen släppte jag Billy lös. Då Figge inte verkade bry det minsta hoppade jag snabbt upp. Det var precis lika mysigt som jag hde trott att rida ut med sin jycke. Billy sprang omkring och Figge bara lunkade på. Det var bara när vi skulle trava det var lite problematiskt. Billy tyckte väl att det var lite läskigt när klump-Figge kom älgandes och ville helst ligga bakom oss. Även om det inte var nära, och Figge inte verkade störas av det alls tycke jag att det kändes otryggt att inte se grabben.

Sista biten hem måste man passera lite hus och tomter. Jag har ju lärt Billy att springa lös bredvid cykeln och provade kommandot även till häst. Det funkade jättebra och Billy skrittade bredvid Figge utan att gå för nära.

Större delen av gårdagen, liksom idag har dock spenderats i skolan framför datorskärmen. Suck. Hemtentatider igen... Igårkväll tog vi dock ett najs studybreak och kollade film och käkade sushi hos Brottning. Nu har jag varit ute i skogen med doooooogs och ska klickerträna lite med Nellan för ikväll åker Bill och jag på den sista agilityträningen i ridhuset. 


Kommentarer
Postat av: Moa, Osacr & Lucas

Så jädra mysigt! Jag drömmer om just uteritter med häst och hund! Lycka till med tentorna!

2009-03-26 @ 16:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0