Tävlingspepp

Det är kallt som satan men solen skiner och det ger mig energi. På lördag är det dags för agilitytävling i Laxå och jag är pepp. Redan efter morgonpromenaden kände jag ett förväntansfullt pirr i maggropen. Drar slutsatsen att det är inför tävlingen eftersom jag knappast tror det är för hemtentan.

Eftersom Nellan inte får tävla agility sedan spondylosen upptäcktes har jag bara Billy att fokusera på. Han ska gå åtminstone två hopplopp. Har även anmält grabben till ett av agilityloppen, men boeroende på hur stadiga balanshindren verkar får vi se om jag startar det eller inte.

Billy har fått ett rejält bakslag på balanshindren sedan flytten till Pennybridge. A-hindret har aldrig varit något problem. I Eskilstuna gick det även i galopp över balansbommen, men eftersom ÖBK's är så vinglig kryper han numera över även denna. Gungan har han ju aldrig gjort något annat än krälat över. Suck. Jag ser fram emot en sommar i Eskilstuna med mycket träning på stabila balanshinder!



Billy, Hoppklass 1, Tigerhoppet 07 from Jenny Widebeck on Vimeo.

Detta lopp är från 2007 när Billykillen tar sin andra hopp-pinne. Det hade regnat och var blött i gräset, därav Billans vurpa i början och min stela stil ;) Ett rätt snyggt lopp tycker jag, men jag borde förberett honom tidigare inför platta tunneln. Detta var också på den tiden jag var tvungen att bromsa kille innan slalom och innan jag hade någon vidare rutin på mina framförbyten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0