Hundmys, 50års fest, redovisning och morgonprommis

Oj oj. Full rulle. Måste bara berätta om i lördags. 50 års fecke för min fabror Sven och hand fru Stina. Jag var måttligt taggad, men tänk att det är då det blir som bäst. Kalaset var helt över förväntan och jag stannade drygt åtta timmar. Det var den wierdaste fest jag varit på. Folket var så otroligt blandat. Lite ungar, ett gäng gamla klasskompisar på runt 50 bast, några indianer, ett gäng ungdomar och studenter, några pansionerer och två fransmän som bara talade franska. Det var ett aktivt kalas och några av aktiviteterna som bjöds var att köra minitraktor, eldkonstnärer, levande musik, klappa kor och såklart massa god mat och fika. Kulmen kom när det öppnades ett dansgolv med discokula och gamla discoklassiker. Jag släppte loss med mamma och pappa. Allt från småttisar till fjortisar, morsor och mormor och morfar skakade rumpa. Dresskoden var "Något gamalt, nåning bytt, någting lånat, kanske sytt" och jag gled runt i en av min mors gamla klänningar hon hade när hon pluggade.

I söndags fyllde Lindi 16 vilket firades med familjen och såklart Mille med god mat och mammas traditionsenliga tårta. Min mor har inte så brett receptregister, men de som hon klarar av blir gött gött. Jag kom iväg alldeles för sent och satt uppe länge för att fixa mitt redovisningstal till dagen därpå. 

På måndag var det dags och Erik, Emelie och jag var grymma på redovisningen. Kändes riktigt fint. Efteråt blev det prommis med Sara och James som äntligen har kommit tillbaka. Idag blev det morgonprommis med sälle av inga mindre än Thess, Brita och Nanny. Alltid trevligt me dnågon att snickasnacka lite med. Nu står det hemtenta på mitt schema... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0