Görel for president!


När man ska hemtenta blir plötsligt så konstiga saker helt livsviktiga. Exempelvis kan man behöva städa köksfläkten (a la Sara) eller så kan man rota fram gamla hundsport. Nu låter det kanske som jag inte fått något gjort idag, men en hel del läsning har det blivit vill jag lova. Och jag kan inte låta bli att fundera på om vår allas Görel hade fått skriva böckerna istället för Mats Heide. Tänk vad kul det kunde ha blivit!

Avslutar min dag med ett härligt citat från Görels Agilityskola som man kunde läsa i senaste nummret av Hundsport. Detta handlar om Fysträning:

- Vi hundägare ska inte tramsa runt i joggingspåret i tajta kläder och se hysteriska ut eller klä av oss nakna och plaska runt i simhallar. Vi hundmänniskor tål vind och regn.
  Återigen. Lämna hunden hemma ett par kvällar i veckan. Åk ut till klubben, bygg upp banan och sätt igång. Flyg, klättra, balansera, kryp i tunnlar och gunga en sådär tre timmar. 
  Ett tips är att ta det lite lugnt med platta tunneln. Den är lätt att fastna i. Det hände mig en gång och jag kom inte loss förrän kursdeltagarna dagen därpå kom och skar upp hela tunnelhelvetet.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahahaha, hon är utan tvekan grym Görel!

2009-03-25 @ 07:12:09
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0