Tappert gäng på valpträff

Mellan nio och kvart i elva var det valpträff i grusgropen för mammas senaste kull undan Remy och efter Billy-ponken. Fyra av de utflugna valparna deltog, och så mammas Bonnie. Jag var imponerad av att alla som sagt att de skulle komma faktiskt dök upp då regnade helt galet.

Fyra tikvalpar och en hane deltog och jag blev alldeles förälskad i hanen, som nu kallas Malte, på stört. Han var en liten Billy kopia och såg precis lika rolig ut som Billy när han var en liten gosse. Långa skrangliga ben, ögonen tätt ihop och världens längsta nos. Han rörde sig dock jättefint och precis som pappa Billy tror jag att han kommer växa ihop och få till proportionerna tillslut.

Efter att valparna hade fått rusa av sig lite körde vi en liten kontaktövning där alla stog i en ring och så gick ett ekipage i taget först ifrån ringen och vände sedan och kom tillbaka. Eftersom alla fyra tikarna ska ställas ut på golden specialen gick vi sedan igenom hur det fungerar i utställningsringen och hur man ska träna valpen att stå och trava i trianglar, cirklar och på raka linjer. Vi avslutade med att iscensätta en liten utställning och sedan flydde vi hem för att skala av oss blöta kläder och dricka te i köket.

Det var jättekul att se de små liven igen, speciellt eftersom jag i det här fallet känner både valparnas mamma och pappa väl. Alla valpar verkade också ha hamnat i toppenhem och jag ser fram emot att träffa dem igen i augusti på specialen.

Här är bilder på smulan, Nellie och Malte med familjer.
Lyckades inte hitta något på Tessa och hennes nya flock.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0