Same old, same old.

Mina dagar ser rätt lika ut. Jag är hemma helt ensam i stora huset och tar hand om hundflocken när mamma och pappa är på Gotland och springer vänstervarv med Tino, Magda och Vera. Jag går upp på morgonen och kör apporteringsträningspass med Bonkis, går en längre tur med Nell, Doris, Remy, Bess och Billy och en kortare med Kevin, fixar och donar lite med ditt&datt under dagen, går kvällstur med tikgänget + Billy och sen natti-natti.

Bess har fått ett ilsket våtexem den stackars gamla tanten. Har klippt ner pälsen till max på halva ansiktet så hon ser inte klok ut men det var inte mycket att välja på. Nu tror jag dock att det börjar att läka, för idag är första dagen hon vill klia sig. Hon får gå med tratt, även när vi är i samma rum för hon hör så dåligt numera att hon inte hör när jag säger åt henne om jag bara är i andra änden av rummet. Igår parkerade jag bilen nästan bredvid henne i trädgården och en, vad jag gissar, kombination av hennes numera tunga sömn och dåliga hörsen resulterade i att hon inte ens vaknade. Först när jag klev ut och la handen på henne öppnade hon ögon och gav mig en yrvaken blick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0