Nystart på goldenfriends

Min hemsida som jag startade upp med iver förra året föll mellan vårens alla tentor i glömska, men nu har jag skakat liv i den igen med ny layout, bilder och innehåll. Ta en titt på www.goldenfriends.webb.se

Morgonens träningspass blev något av ett fiasko. Först fastnade Billy i en vass på vattendirigeringen och ju mer han kämpade desto mer sjönk han. Han hann bli ganska rädd och precis när jag trodde att jag skulle bli tvungen att hoppa i kom han loss. Sedan var det jätteläskigt att simma in i vassen igen, men efter tre-fyra repetitioner gjorde han det iallafall på ett godtagbart sätt. På landdirigeringen sprang han över en orm (som tur var en snok) och kom helt av sig. Tyckte väl att det var lite äckligt antar jag. Otur kan man kanske tycka, men samtidigt är en snok vid apporterna eller en trasslig vass saker som han kan komma att stöta på på prov så egentligen borde det vara saker som inte ska störa honom. Vi avslutade med massa lek och bus med dummiesarna för att höja honom igen.

Nu håller mamma på att packa dummieväskan igen. Hon kom hem från Gotland sent igårkväll och nu ska vi ut och träna markeringar med apportkastare med Billy, Tino och Doris.

Johanna sommar tog två nya favoritbilder på Billy under Retriever Ungdoms läger.
Titta vilken mysig kille!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jenny! Jag längtar också efter långpromenader i vår fina skog. Jag ser på alla dina fina bilder att ni mår bra och lever gott i allafall. Jag jobbar som en tok och James lever loppan och njuter av att bo på landet. Ta hand om dig, kram!

2009-07-09 @ 21:16:42
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0