Mera morgonträning

Ja, träningarna fortsätter hur svårt det än är att ta sig upp på morgonen. Det är ju så kul när man väl komemr dit! I dag blev det skjulsta igen. Boel med Nova och Benka med Vera var med idag också.
 
Idag fick Billy bara hämta tre apporter. Först fick han en lång enkelmarkering i strandkaten på andra sidan ån. Sedan fick han sitta pasiv medan Nova, Vera oh Tino jobbade. Nästa apport kastades på samma ställe som den förra och sedan gick Billy och jag en tur fot upp i skogen ett tag inna vi gick tillbaka och jag skickade. Sedan passivitet igen. Sista apporten så fick han inte se något kast utan jag gick bara turen i skogen och skickade sedan till samma plats. Billy simmade rätt ut över ån där mamma placerat ut en dummie. Ingen tvekan vid något skick, även om jag behövde stötta rätt mycket idag med. Det går framåt!

Nu vila för ikväll blir det viltträning! Jag sitter ute i skuggan med datorn framför mig och Nell som fotpall och tänkte börja redigera lite Retriever-Ungdom film.

Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter roligt. Jag skulle behöva titta på nåt prov om vi ska kunna starta i höst, så man får lite bättre koll.



När kommer du åka dit? Vore roligt om vi kan sammanstråla :)



Kram!

2009-07-02 @ 19:39:25
URL: http://www.gangster-glimma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0