Genrep för Berta och släpspår för Billy

...är vad som stog på schemat för eftermiddagens träning. Mille&Berta ska starta på goldenklubbens KM på söndag, så på eftermiddagen har vi hjälpt henne att lägga upp ett genrep. Hittade på ett provupplägg som startade med en markering på land, därefter transport upp till söket med tre vilt. När söket var bärgat var det ytterligare en kort transport och ett litet närsök ner mot vattnet. Därefter makering på vatten och till sist ett kort linjetag på land. Både Mille och Berta skötte sig med den äran.

Anna& Hera var där också så när Berta var klar kastade vi markeringar på land och vatten med and, kråka och kanin till både Hera och Tino. Slutligen var det Billys tur att komma ut ur bilen, och som han hade laddat! Eftersom han var lite krasslig igår ville jag inte köra hårt med honom så Mille la ut ett ganska långt släpspår. Han tog sig an spåret och gick riktigt fint och jobbade med vinden.


Visst syns det att en viss kille var väldigt nöjd med sig själv och sin uppletade kanin?
Jag lät honom tramsa runt lite och visa upp kaninen innan jag såg till att han gjorde en
ordentlig avlämning. Han riktigt njuter av att ha allas ögon på sig!

Kommentarer
Postat av: bindsky

hmm..så mina byxor har varit på hundträning? intressant..

2009-07-16 @ 14:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0