Ännu en hunddag har passerat

Det känns verkligen som det enda jag gör just nu är att träna hund - love it! Blir alldeles för lite träning och tävling när jag är i Örebro.
 
Idag började jag sedvanligt dagen med att åka och träna apportering i Skjulsta. Det har blivit något av en tradition. För första gången var jag själv i morse, så Nellan och Billan fick jobba desto hårdare. Jag började med att lämna djuren i bilen och gå och lägg ut dummies på Billys 3 olika "kända platser" som vi jobbat fram, 2 på land och en på vatten. Sedan varierade jag var jag skickade. Ibland raka linjeta, ibland stopp och vinkling åt höger eller vänster. Hela tiden gjorde jag det grabben minst förväntade sig och han jobbade kanonfint med bra tryck och en otrolig glädje!

Avslutade med dirigeringsskick på vatten, bara rakt ut som om det skulle legat en dold apport där, och när han simmat en bit ut kastar jag, utan att han ser att den kommer från mig, en dummie som landar framför honom som belöning.

Nellan får hämta lite imellan och då tittar grabben på med stora ögon och lång hals. Nästa gång jag tar fram honom är det som att han anstränger sig lite mer. Tänk vad lite konkurrens kan göra!

Mitt på dagen ringde Mille och var promenadsugen och eftersom jag inte hunnit ut med Doris och Remy än passade det kanon. Vi gick en lång tur i Skiren. Nell fick också följa med och var i sitt esse.

Vid fem hämtade jag upp Linda på tågstationen för att åka ut till klubben och träna agility. Anna och Hera anslöt också, och lite senare även Cathis och Kennie. Jag hade med mig två kombinationer som båda innhöll svänghjälper, och inkallningsstarter med olika svårigheter. Billy jobbade ok, men jag känner mig lite missnöjd med grabbens ambitionsnivå. Han tramsade och löjlade sig lite på balansbommen och bjöd inte på samma tryck som han brukar. Men jag antar att det inte alla träningspass kan kännas toppen.

Nu sängen för imorgon ska jag och Anna träna i Skjulsta halv åtta!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej!

De har semester på Hvarsta, därför valde jag Katrineholm. Planerar att ögonlysa hos Eva, i alla fall vaccinera, för det ska jag också göra innan löp. Men eftersom att röntgenresultat kan ta tid så ville jag vara ute i god tid. :)



Är tyvärr borta nästa tisdag, men tisdagen veckan därpå kommer jag gärna och tränar med er!



Kram!

2009-07-08 @ 11:01:33
URL: http://www.elegantdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0