I väntan på Billy Boy

Nellan och jag väntar på att Billy ponken ska komma hit ikväll. Mammsen ska på konferens nånstans, och passerar Örebro och lämnar av honom på vägen. Ska bli ofattbart kul att få trion hel igen. Nell och jag laddar dock på olika sätt. Hon snarkar i korgen (passar på nu när hon snart måste tävla om den). Jag knaprar sesamknäcke och försöker plugga. Men det är svårt att hålla koncentrationen, sneglar ideligen på klockan....

Igår samt i förrgår tycket jag inte att Nellse haltade något alls. Ska låta mamma titta när jag springer med henne idag. Ser hon ingen hälta ska Nell får börja springa lös igen. Jag tror hon längtar. Gumman må börja bli lite grå om nosen, men spring i benen har hon kvar och just nu är hon som en tickande bomb.

Ikväll blev jag helt otippat bjuden hem till en annan internationell fadder på förfest, och ombedd att ta med min faddergrupp. Ett sjukt trevligt innitiativ. Skulle gärna gå, men det beror på när Billy kommer och så. Dessutom har jag bestämmt mig för att hur som helst ska det inte bli någon sen kväll. Har varit så sjukt trött den senaste veckan och imorgon blir det tidig uppstigning för föreläsning.

Ibland känner jag att jag skulle behöva två liv för att hinna med allt jag vill göra utan att känna en konstant stress. En självald stress förstås eftersom jag vägrar välja bort skola, hundar, jobb, vänner eller ideélt arbete för hundklubbarna.

Nu blir det till att gå en sväng med Nell-bell och sedan disk och plugg - mitt glammiga liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0