Gustavsvik och klickerträning

Igårkväll anlände ingen mindre än "prutten", "jätten bom-bom", "bindi", ja kärt barn har många namn! Lillasyster och jag bestämde oss för att köra en helkväll i soffan med allt som hör till. Först trampade vi till ICA och hyrde hela tre filmer, och sedan vidare till willys där vi införskaffade hela 2 påsar chips, dipsås, en smågodispåse och cola. Väl hemma på studentgatan blev det sedan till att rasta hundar och beställa en pizza att dela på från pizzaonline (jävligt fin tjänst det där!). Efter att ha mullat oss proppmätta och sett film (dock endast en..) blev det Mariopartyspel på mitt gamla Nintendo 64 in på småtimmarna. Yoshi (jag) regerade såklart. Speciellt i skateboard scamper. Okomplicerat as hell, just as I like it!

Imorse var det något segt att ta sig upp, men vid halv tio gick Lindi och jag hundpromenad och därefter bar det av till Gustavsvik för bad. Det var mindre än väntat dock. Självklart provade vi alla vattenrutchkanor, även om den ena resulterade i en riktig krasch som kändes i höften vill jag lova. Jag drog även till med ett illtjut i en annan som ingen i lokalen kan ha gått miste om. Tur att man var med Lindi som inte skäms i första taget.

Nu har vi slökollat på¨"Så som i himlen" på SVT och därefter en intervju med Noel från Oasis och liveuppträdande av Markus Krunegård. Riktigt bra kväll av SVT!

Har även passat på att klicka Nell och Billy. Billys övning har i några dagar bestått av att försöka jobba fram något som liknar lydnades apportering fast med en pipleksak han aldrig visat intresse innan. Min tanke var att arbeta fram ett beteende som ligger honom nära till en början. Det går långsamt med jag låter det ta tid. Tio klick och sedan vila. Nästa tio vill jag ha en pytte-pylle liten förändring i hans beteende. Bara att han är mer intensiv bedömer jag som en förändring, och tänka sig att det har gett resultat. En flyktig blick har nu frishejpats fram till ett gripande. Jag är stolt över både honom och mig!

Nell är fenomenal (i mina ögon mätt såklart!). Hon bjuder alla möjliga beteenden så fort klickern åker fram. Inna har vi jobbat mycket med "trampa" och "vinka" som jag nu försöker sätta namn på. Nu ville jag prova något nytt så jag klippte ner kanterna på en gamal kartong och ska fösöka frishejpa henne till att stå med alla fyra fötter i lådan. Ikväll kom båda frambenen i men imorgon kör vi vidare på bakbenen och det tror jag kan bli trixigt, men skam den som ger sig!


Önskar verkligen att jag kunde filma mina fina djur när de gör detta, men digitalkameran kan inte ta upp ljud i inspelningarna och då blir det inte lika kul liksom...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, vad kul med streetdance. Nästa gång vi bor i samma stad, tycker jag att vi börjar igen!



Ja, den 28feb (som det ser ut nu) kommer jag ha tjejkväll här hos mig för att fira min 20års dag som äger rum imorgon. Du är välkommen :)

2009-02-02 @ 11:06:02
URL: http://sandrandersson.blogg.se/
Postat av: linda

vi är duktiga på de där med moffmoff alltså!

2009-02-03 @ 17:39:57
URL: http://linde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0