Om dom inte blir lydiga nu...

... så blir dom det aldrig, för nu har deras duktiga matte komponerat massa "gott och blandat" - påsar för hund hela eftermiddagen. Det hela började med att jag fick upp ögonen för klickerträning. Billy är ju lite petig i maten så jag fick rådet att jobba med riktigt smarrigt godis gärna i blandat så att han inte riktigt vet vad nästa godbit kommer att smaka.

Träningsmotiverad som jag är just nu trampade jag till Willys vid lunchtid och införskaffade följande:


Kattmat på burk, torrfoder till katt, grillkorv, märgben, blodkorv, leverkorv och blodpudding. Mums va!?
När det gäller hundars smaksinne har jag lärt mig att man ska leta efter det man tycker verkar äckligast själv.
Då gillar dom det garanterat.


Sedan började baket, eller vad man ska kalla det. Iallafall gick det ut  på att tärna snusket, ligga det på plåtar och köra in i ugnen på tork.

 
Här är baket i full gång. På plåten finns lite blodpudding och så leverkorven
 
Jag gjorde även några "fina" kex. Och här har blandningen i påsar påbörjats.


Vi hann även ta oss ut och vara lite sociala med Sara&James och hennes kompis Sofia&2 rigebacks. Mycket trevligt! Om inte jag hade haft en agilitysession att ladda om till på ett par timmar senare kanske promenaden hade blivit ännu längre. Det är så skönt att gå ihop med några andra, och sedan ganska häftig känsla att traska fram med fem ´balanserade hundar som bara funkar ihop från första början trots olika rastillhörigheter. På slutet släppte till och med Billy till och lekte lite med ridgebacktjejerna. Så himla kul att se Billy leka! Han och Truppe lekte ju varje dag fram tills att de skiljdes åt och jag blir så gland långt in i hjärtat när grabben får bralla loss litegranna i allafall. Nells lydnad ska vi däremot prata tyst om...

Nu är det agilitydax om en halvtimme och jag har drabbats av akut trötthet. Ska dricka te med honung, ta en frukt och ett par chokladbitar för att göra ett försök på sockerkick!

Kommentarer
Postat av: Sara & James

Oj vad fint du har gjort. Detta kan ju inte Billy motstå, så som du har slitit!



Din dag verkar ha gått i 110! Duktiga du!

2009-01-29 @ 19:00:18
URL: http://omsara.blogg.se/
Postat av: Pappa Nisse

Såg du ska dricka te med honung. Du har väl inte köpt den i affär? - Det står en låda i källaren /Pappa

2009-01-30 @ 08:31:00
Postat av: Anna

Jag blev en aning chockad där att hundar äter kattmat!

2009-01-30 @ 11:23:25
URL: http://anna-maerta.blogspot.com
Postat av: Thereze

Vad ambitiöst! Hemma är det matrester (köttbitar), falukor, köttbullar och blodpudding. :) MUMS

2009-08-28 @ 12:23:04
URL: http://www.therezegra.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0