Minnen

Kvällens streetdance pass väckte massa minnen hos mig:

För det första träningsminnen, för det kändes mer som ett träningspass än dansträning tycker jag :S. Gymnastiksalslukten och stor grupp var det som brdrig mest till detta. Också den ganska korta styrkan och smidigheten samt avsaknad av puls. Långt inne nånstans i mig väcktes träningsminnen. Jag& Malin och Jag&Michas på Friskis. Hoppandes och studsandes på "medel", "core" och "medelpuls" flera gånger i veckan. Ledarna "the cameltoe", "pinsamma-sussie" och "shorts-robban" finns även med i dessa tankegångar.

Men det som kändes i hjärtat och som fick mig att sakna intensivt var dansen på PP-dansforum. Hur länge dansade vi där? Först jag och Jenny men ganska snart blev det jag, Malin och Sandra. Dansskolan han flytta tre gånger och grupperna omfördelas. Vi blev lockare. Hur man både kunde skratta åt Pierre, men också känna djupt hat under stretch och styrka. Uppvisningarn i konsertaulan. Dans på stan under sommaren, eller i gallerian på vintern. Fieldtrips till tävlingar. Bounce. Miss, miss, miss!

Alla dessa terminer i Pierres dansstudio har dock inte lämnat några kunskapsmässiga spår i min kropp verkar det som. Jag var kass på dagens pass, men jag hade kul. Faktiskt. Inte lika kul som på PP förstås, men tiden ran snabbt iväg liksom. Efteråt var jag ensam i duschen då de andra cyklade hem. La mig i bastun en stund. Otroligt skönt. Jag brukar inte gilla att basta, men här var det inte så varmt, man kunde andas genom näsan utan att det brändes liksom. Nu läsa lite, sen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0