Lössnö, blåst och bräda!

Det visade sig att jag underskattat Storliens förnyelse-kraft, det finns faktiskt trådlöst internet i stugorna i år!

Nu har vi hunnit vara i släkten Widebecks vinterparadis i tre dagar. Första dagen hade jag bakslag på förkylningen BIGTIME, och låg utslagen på soffan hela dagen.

Igår samlade jag dock mina krafter och gav mig ut i backen trots nästäppa och ett extremt lock för öronen som bara inte ger sig. Kallt som satan med - 20 grader, men kul som attan att stå på sin trotjänare till bräda igen.

Idag var temperaturen varmare, mellan -1 till -5,  dock har det blåst mycket. Till min stora lycka snöande det på förmiddagen vilket betyder lössnö! Det finns få saker som slår att glida runt på brädan i lössnö och bara njuta. Det lilla pistsytemet kan man utan och innan eftersom jag är inne på trettonde året här uppe tror jag, så man kan ju lite special vägar och imorse fick Linda och jag uppleva en helt orörd bäckravin som vi både svischade ner genom så att håret flög och körde fast i sjupa drivor av snö så vi fick spänna av oss brädorna och pulsa.

Framåt eftermiddag blåste det dock galet mycket så vi begav oss hem till stugvärmen. Nu sitter jag och känner träningsvärken komma både i lår, vader och mage. Hua, kommer inte vara kul imorgon!

Skickar dock en tanke åt Nellan och Billan som är i Hållsta respektive Eskilstuna. Hoppas ni sköter er små vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0