En minst sagt orginell kväll...

... var vad de blev här på studentgatan 22! Det var dags för the faddergroupcompetition med utbytesstudenterna. Man fick varsitt paket med tårtbottnar och ett papper som beskrev tävlingsreglerna. Man skulle baka en tårta som sedan skulle betygssättas enl hur god, kreativ och vacker den var. Utöver det skulle man också ta tre fotografier föreställande en svensk på semester, oss utklädda till någon/några kända svenskar och ett svenskt vykort.

Anton, Cameron, Yvette, Brita, Valerie, Kreske, Kelly och jag samlades hos mig och började brainstorma. Detta blev resultatet:


Anton som en svensk (Stig Helmer) på semester


Utklädda till en känd Svensk person
Kelly - som Annika, jag - som Pippi, Cameron - som Tommy
Yvette - som hästframdel och Valerie - som hästbakdel + svans


Här är vårat photoshopade svenska vykort.
Yvette gör grimaser mellan prinsessorna, Brita pussar Carl-Philip
Kreske gör kaninöron på kungen och Cameron flörtar med Sylvia

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA! Snygga blider ni fick till! Jag gillar Stig-Helmer, är det verkligen så utbytingarna ser på oss svenskar när vi hälsar på i deras länder?!

2009-01-25 @ 11:22:27
Postat av: Anna

Oj. Det var jag som skrev kommentaren!

2009-01-25 @ 11:23:32
URL: http://anna-maerta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0