Laddar inför Hållsta i helgen

Imorse galopperade Nellan lite på promenaden och när jag kom hem från föreläsningen  mötte hon mig visserligen inte i dörren men tittade på mig från korgen med de piggaste ögon jag sett sedan i måndagsmorse tror jag. Om det nu var ryggen som gjorde ont verkar Rimadylen ha börjat göra sitt. Fast hon gnällde till ett par gånger på kisseturen på gården nyss.

Tidigt imorgon styr vi kosan mot Hållsta igen. Tror det blir en långhelg där eftersom nästa föreläsning är först på torsdag. Ska bli mysigt att träffa Rempan. Hon har blivit ganska tjock säger de därhemma och jag vill klappa på den magen. Ska bli trevligt att träffa hela hundflocken förresten ;) Idag återvänder även Malle-Balle till Sverige efter sex månader i Paris. I och för sig var hon hemma en tur vid jul,  men det ska ändå bli kul att se henne igen.

Annars under helgen ser jag fram emot:
* Att se Markus Krunegård på Raw med Malin och Max imorgonkväll
* Sandras 20-års fest på lördagskväll
* Att dra fram slalomet och drilla Billy med massa högerslalomsträning
* Planera in en motivationsdag för apporteringsträningen med mamms
* Kanske ta ut Nellan på nån lite längre tur i slutet av helgen?

Men innan det blir till att tuffa hemåt ska Billy och jag på agilityträning i Gryt ikväll. Massa skoj! Ska bygga upp en av Bache-övningarna tänkte jag...

Förresten tycker jag att idag var första dagen år 2009 då det spratt till lite av vårkäslor i kroppen. Jag tog huttrade till skolan i min tygjacka - men det var det värt för att få lite känsla liksom.


Kommentarer
Postat av: Pappa Nisse

Du behöver inte dra fram slalomet - Det står framme sedan du var hemma sist!

2009-02-26 @ 14:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0