Kurs för Veronica Bache!

Yes, yes, yes! Billy och jag kom med på Närkes agilitydistrikts ungdomssatsning vilket betyder att söndagen den 15 februari blir det kurs för oss för ingen mindre än Veronica Bache. Veronica är en person som inspirerar mig mycket. Inte nog med att hon är duktig på att träna hund, hon är trevlig och rolig också. Jag tror att det kan bli en höjdardag om ni bara Billy (och hans matte) kan hålla hjärncellerna på plats.

.
   
Härliga bilder på Billy i slalomet. Hundkraft! Såklart är duktiga Mille fotografen.

Fick även en inbjudan till träningstävling i köping nu i helgen som jag är mycket sugen på att tuffa till. Hoppas på sälle av mina gamla kära agilityvänner i Eskilstuna. En lite reunion vore rent ut sagt SVINKUL!

Denna dagen har runnit förbi i blixtens hastighet. Jag började dagen med en och en halvtimmes promenix i underbart väder. Solen sken, snön gnistrade och hundarna var lydiga. Sen läste jag lite i det feta och lika tråkiga kompendiet inan jag tog itu med disk och lite städning. Vid tvåtiden begav jag mig till biblioteket för att studera ihop med mina kära vänner och klasskompisar i ett par timmar. Strax innan fem drog jag mig hemmåt för att åka till stan, men då ringde mamma och sa att hon var hos mig om 20 min. Det blev hundprommis och sedan dricka te med mamma nån timme.

Mamma förresten, så skönt att prata med henne igen. Visst trivs jag bra i Öret, men jag saknar ändå min famlij oerhört mycket. Både två och fyrbenta. Jag tror min valpsjuka grundar sig mycket i att jag inte har några unghundar här. Skulle vara så roligt med en liten knatte att busa och träna med här i Öret. Speciellt när mammu berättade att hon inte orkar med Tinos träning lika mycket som hon borde eftersom hon har Dompan kliar det i fingarna. Jag vill, jag vill, jag vill! I helgen blir det hemfärd till Tuna för att fira pappa och då ska Tino för jobba så att hjärncellerna krullar sig i skallen på honom.

Nu ska jag fördela min nukokta thaikycklinggryta i matlådor och frysa in. Se hon kan om hon vill!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ååå, ska du gå den?! Anmälde mig som resevr och fick sedan erbjudande att gå, men oturligt nog är Ella i höglöp under helgen så det var bara att glömma... Jaja, nya tag! ;o) Ha så trevligt! Kram

2009-02-13 @ 22:28:43
URL: http://www.elegantdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0