Dyra 3 minutrar

Igår vaknade jag upp förkyld med lock för öronen. När jag snackade med mamms på kvällen tyckte hon att det var dags att ringa vårdcentralen. Idag vaknade jag upp med ett ännu värre lock. Kändes ungefär som om jag hade öronproppar. Ringde VC vid kvart över ett och förklarade att jag varit förkyld mer eller mindre sedan årsskiftet, med ett ständigt lock för öronen som nu blivit extremt. Oj, oj då var det bästa att jag kom dit. Kunde jag komma om en halvtimma? 30 minuter senare satt jag därför på VC och väntade på min tur. Fick pröjsa 120 spänn för att en läkare skulle kika i mina öron ca 30 sekunder för att konstatera att allt såg normalt ut men att det nog var ett undertryck. Fick därefter dra kortet igen för några tabletter som under två veckors tid ska intagas för att lätta på detta undertryck. Känndes ju kul. Jag tröstade mig med att köra förbi Willys och investera i lite riktig medicin; smögodis och micropopp.

Tänkte även på vad jag skrev igår om nudelätandet. Min kära vän Conny trodde inte det skulle vara så smart, och att jag nog skulle muteras till en "biff", "räka" eller likande. Nu funderar jag istället på Micropop. En påse till lunch varje dag. Det blir visserligen lite dyrare. Snanare 4kr/måltid. Då är vi uppe i ca 480kr på fyra månader. Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0