Nostalgitripp

Nell har alltid varit min ögonsten. Eftersom hon är den första hund jag verkligen tog till mig som min är vår relation minst sagt speciell. Vi fann varandra när båda hade det lite tufft. Nells syster Wilma hade just omplacerats drygt ett halvår gammal. Hon hade varit lite som min valp och jag saknade henne en del. Nell tyckjte nog i sin tur att det var lite ensamt utan syrran. Där fann vi varandra och sedan har det varit vi två i alla väder.

Jag har dragit med mig Nell på både det ena och det andra. Så ofta det gick drog jag med henne på mina äventyr och upptåg. Så fort det var friluftsdag eller utomhusaktivitet kunde lärarna ge sig sjutton på att jag släpade med mig ett stycke pälsboll i snöre. Kanske inte helt tillåtet enligt alla konstens regler, men ingen protesterade någonsin.

Häromdagen stötte jag på en CD med massa bilder som jag fick av lärarna när jag slutade nian. Den var fylld med bilder från olika aktiviteter under mina tre högstadieår. Har bara kollat igenom några mappar (det är grymt mycket bilder!), och redan figurerar Nell på flera stycken.


Både bilden nedan och ovan föreställer Nell på friluftsdag i Mälarvik när jag gick i nian
 

 
Nell på antivåldsdagen när jag gick i nian.


Den här bilden är visserligen inte från nian, men ett annat bra exempel.
Här är Nell nämligen på på champagnefrukosten  i Rothofsparken på min studentdag!


 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Snygg jag är :P

2009-08-01 @ 19:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0