VÅRVÅRVÅRVÅRVÅRVÅRVÅRVÅR!!!

 Soooolen skiner och det är vår i luften. Livet leker! På morgonpromenaden såg jag årets första citronfjäril och senare även en liten tussilago och ytterligare två citronfjärilar.

Jag har länge känt mig lite trött på de vanliga promenadvägarna och undrat vad som finns på andra sidan vägen. Idag hade jag sällskap av Sara på promenaden och hon var inte svårövertalad. Tillsammans knatade vi över vägen och hittade en alldeles undebar skog. Inte en sån där skapad fritidsskog utan en riktig skog! Vi försökte hitta en runda och till en början gick det finfint, men sen lite sämre. Mot slutet var det en smärre hinderbana men vi kämpade på! Jag ser framemot många upptäcktsfärder och kanske även picknickar i den nya skogen.

Även igår var Sara och jag ute på äventyr. Billy fick gå släpspår med klöv och även James fick prova på. Billys två första spår löste han prima. Där var landskapet lite öppnare och han fick hjälp av vinden. Det tredje och sista spåret låg i lite tätare skog och ingen vind fanns till hjälp. Då föll Billy in i sitt gamla mönster och git ut på sök istället. Suck! Det blir till att tina Herr Rådjursklöv lite oftare och bege sig ut.

James tyckte först klöven var lite läskig men efter lite lek och bus hade han totalt ändrat uppfattning och bollade med klöven som om det vore det vackraste han hade. De två första spåren sprang han mer än nosade, men i det sista i skogen fick han faktiskt ner näsan lite på slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0