Valpsjuk!


Oj oj vad jag drabbades av ett sjukligt valpbegär efter min helg hemma. 6 veckor är det perfekta åldern och jag hade god lust att ta med alla åtta hem till Örebro. Åtminstone Elvira! Här till vänster är det dock söta Osis som posar.

I fredags bar det av till Hållsta för att leva lite Hillbilly-liv igen. Det är fint det! Visst är det knasigt att jag tycker att mitt boende i Örebro är så stadslikt när vissa tycker det är ute på landet? Ändå har jag haft tur med mitt boende i Örrebro med skogen och allt sånära inpå.

Väl hemma var det ett kärt återseende med min Billykille som stog först på schemat. Han blev så glad att se mig och skällde som en galning när han såg Opeln susa in genom grinden. Fredagseftermiddagen spenderade jag och Malin på hundprommis på hedlandet. Åh, vad jag saknat att umgås med hela hundflocket. Samspelet, karaktärerna - ALLT! På kvällen var det plugg och lite najstime med familjen som gällde...

Lördagen öppnades upp med plugg i solen på gräsmattan. Mitt på dagen lastade Linda och jag Opeln full med badsugna jyckar och åkte till badgropen där vi mötte upp Malin och Max. Lekte en stund och hundarna simmade som galningar, förutom Billy. Nell var i sitt esse och grävde upp stenar från botten på löpande band, hennes kall här i livet ;)

Sedan blev det trädgårdslekar med Linda, Malin och Max som avslutades med grillning - mums!

Idag gick jag upp tidigt och tog hand om valparna på morgonen. Sötnosar! Plugg på förmiddagen och på eftermiddagen kom det eventuella valpköpare på besök. Mamma och jag tog med dem ut i skogen och lät dem kasta dummies till Billy och Doris ;) Först gick mamma och la ut ett linjetag som Billy fick se. Sedan fick Doris hämta två markeringar i en annan riktning. En tredje markering kastades sedan åt Billy, men innan han fick gå på den skickade jag på linjetaget. Hon hämtade in båda jättefint!

Nu känns det rätt trist att vara tillbaka i Öre, även om det såklart var mys att träffa Jensa igen. Nu är det hårdplugg i tre dagar som gäller och seden tenta på självaste valborg...


Kommentarer
Postat av: malin

Ja matade dem gjorde du nog men du "glömde" visst att plocka skit i lilla rastgården! det var asmycket till mig imorse!! tack

2009-04-27 @ 20:10:58
Postat av: Malin

Matade dem gjorde du nog men du "glömde" visst att plocka skiten i lilla gården.. det var ASmycket till mig imorse! tack jenny!

2009-04-27 @ 20:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0