What a night (in a bad way)

Helgen bara flög förbi. Vädret var underbart, festen kul, Jensa mysig och Nellan söt. Det enda riktigt jobbiga var grannarna ovanför mig igårkväll och natt. De började med förfest vid åtta-tiden och höll på till strax innan tolv. När de lämnade byggnaden strosade jag ut med Nellan och sedan kröp vi till kojs. Vid tretiden kom de tillbaka igen. Jag vaknade när de slog på musiken och halvslumrade sedan till halv fem då jag fick nog. Musiken ekade, basen fick min säng att typ vibrera och jag bara väntade på att de skulle komma ner genom taket. Jag blir sällan arg men jag hade så att säga hunnit jobba upp mitt humör rätt friskt. Widebecks genen gjorde sig påmind. Förfest kan jag ta att man vill ha ibland, men halv fem vill jag sova. Drog på my mysbrallorna och en T-shirt och sprang en trappa upp. Ryckte upp dörren och gick fram till första bästa kille:

Jag: Är det du som bor här?
Han: Eh, nej....
Jag: Visa mig vem som bor här NU!
Han (börjar se lite nervös ut): Stör vi eller?
Jag: Eh..... JAA! Om det inte blir lugnt snart ringer jag störningsjouren alltså.
Han: Okej. Jag snackar med grabbarna att tona ner lite och om det fortfarande inte är lugnt om 10 minuter kan väl du komma upp igen?
Jag: Om musiken inte är avstängt om 10 minuter ringer jag störningsjouren, från min säng. Deal?
Han: Deal....


Jag måste verkat vääääldigt förbannad för redan när jag kom ner till mig igen var musiken avstängd. Men då började Jensa härja istället. Precis när jag nästan somnat om slog han upp sina blå och utbrast: "Varför var han där helt ensam?" Mörkrädd som jag är kopplar jag det genast som ett litet spöke eller djävulsbarn någonstans i rummet, men försöker hålla mitt lugn när jag frågar: "Vem då och var då?" Jensa fortsätter: "Katten där utanför porten" Jag blir lättad och börjar fnissa: "Jaha...men varför tänker du på det nu?" Jensa svarar helt oförstående: "Fråga inte sånt där nu...!"

När jag nästan har somant igen nyser jag plötsligt och åter igen stirrar Jensa på mig:
 Jensa: Vad sa du?
Jag: Nej, jag nös ju bara
Jensa: Nemen kom igen, du kan berötta för mig!
Jag: Eh... sov nu bara!

Självklart var Jens helt i drömmarans värld, han minns inte någon av händelserna...

Till sist ett par härliga bilder från den gångna helgen:

 
Hela vårat härliga tjejgäng och Emelie som grillar korv i vårsolen

Kommentarer
Postat av: Alshammar - Style As Lifestyle

oj vilken natt!

2009-04-22 @ 22:26:15
URL: http://halshammar.se
Postat av: Erik

Mycket mycket roligt!

2009-04-28 @ 22:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0