Veterinärbesök

Tog Nell till veterinär idag. Tyckte att såret började luka lite skumt igår och det fick avgöra. Kunde ju inte heller komma åt och se exakt vad som hänt eftersom hon knappt lät mig tvätta såret.

Vet fick ge henne lugnande och sedan gjorde de rent ordentligt. De kunde se att hela klon var borta, inga rester kvar vilket iof var skönt. Dessutom har ca halva pulpan också gått av. Shit, hur lyckades hon egentligen? Troligtvis har hon fastnat på ngt vis i en gallertrappa hon gick i, men ändå. Att det kan göra så stor skada!? Kanske får hon ingen ny klo utan möjligtvis något lite nagelliknande som tyäcker den trasiga pulpan. Kalaset gick på ca 1300 ikl tabletterna. Ett snyggt hål i studentkassan, men vad gör man inte ;)
 
Nu är ordinationen att ha tassbandage i fem dagar. Bandaget ska bytas en gång om dagen och då ska såret tvättas. Sko på ute för att skydda bandaget mot smuts och väta. Dessutom ska hon äta antibiotika. Om fyra-fem dagar kan jag sluta med bandaget men skon ska vara på ute längre, tills det verkar läkt. Hon  tycker  F R U K T A NS V Ä R T synd om sig själv.

Malin kom och hämtade mig i Örebro idag så att jag skulle slippa släpa Nellan på tåget. Medan Nell undesöktes förderv vi tiden på IKEA. Jag hittade underbara glas och en briska som jag föll pladask för. Kanske inte det vi behövde som bäst - BUT I LOVE THEM!

Imorgon blir det apporteringsträning för Kajsa Markusson. Ska bli kul. Billy och jag har ju varit ifrån varandra 5 dagar så jag ska ut och teama ihop mig lite med grabben imorgon. 5 dagar gör inte så mycket tror jag, men ändå. Vill bara göra ett par släta inkallningar, kanske en stoppsignal och lite fotgående. Lite bus med en dummie kan kanske inte heller skada för att jobba upp föremålsintresset lite.

Nu ska jag ta och sova lite tror jag! God natt!

Kommentarer
Postat av: Comviq_in_my_as

Comviq fungerar typ bara då det är max 2 användare på mobilnätet. D.v.S den som ringer och den som svarar...

2008-09-06 @ 00:13:22
Postat av: Anonym

Comviq är bara ett klåpar-projekt..kommer snart att läggas ner.

2008-09-06 @ 00:14:30
Postat av: Anonym

Du är ute och cyklar (ligger mest i diket...) bättre mottagning där?

2008-09-06 @ 00:19:42
Postat av: Anonym

Comviq...efter ja, sämst ja, tjuvstarter? det är bara en täckmantel...

2008-09-06 @ 00:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0