Mitt hjärta värker

Är orolig för Nellans tass. Det är svårt att se vad som egentligen hänt nu när det torkat fast päls osv. Ser lite kladdigt ut, men luktar inte. Jag baddar med jodopax för att försöka motverka infektion. Eftersom jodopaxen är rödbrun bidrar det till förvirringen. Hon kan ha ett jack in tassen där klor suttit också. Dessutom gnäller hon hejvilt när jag försöker kolla. Avvaktar till imorgonkväll då jag kan få hjälp av mammsen. Bra verkar det i allafall inte vara.

Hon är fruktansvärt uttraåka också. Tacka fan för det. Hon kan ju mest ligga inne och slappa. Igår satt jag ute och pluggade och då låg hon med ute och spanade uppmärksamt på allt som hände runt omkring. Imorse fick hon lulla på gården nästan en halvtimme me dubbla strumpor och en platpåse runt tassen för att skydda mot smuts och väta. Försöker även hitta på kul grejer till henne inne. Gömmer godis i toarullar, ger små tuggben osv, men hon tröttnar fort och sitter bara tjurgt med tassen i luften och glor på mig. Då gör det ont i hjärtat, och jag sväljer och försöker låta hurtig när jag säger "gå och lägg dig".

Hade min första föreläsning idag. Kändes väl ganska mycket som en repetition från inforamtionerna, men var ändå mysigt på något vis. Förresten så är jag numera PR och Informationsstudent! Fick reda på att jag flyttades över igår!

Nu ska jag ladda upp med lite frukt, varma kläder och filtar och så ska Nell och jag lägga oss ute på gården och läsa! 


Världens bästa Nell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0