Kennelträff och plugg, plugg, plugg

I Söndags vard det kennelträff för kennel Combine och funktionsbeskrivning för L-kullen. Alltid lika roligt. L-kullen är ju spridd över hela Norden, men det var fantastisk uppslutning med en hund från danmark, en från finland och en från nordnorge. Uppehållsvärdret som Leo dyrt och heligt lovat oss gjorde sitt till den glada stämningen. Visst det var väl ingen strålande dag, men det kunde varit väldigt mycket värre.

Vi hade samling vid tio och därefter gjorde alla L-hundarna landdelen på funktionsbeskrivningen och resten umgicks och passade på att exteriörbedömma sina Combine-hundar. Jag passade på att träna med Tino och Doris - bra för dem att få lite utökad utställningsvana. Vid ett-tiden var det lunch. Nisse stog som vanligt för grillen. Därefter plockade exteriördomare "Sickan" ut dagens bästa tik och hane. Bästa hane blev danska "Tetris", Combine Lionheart, och bästa tik var Billys syrra "Vera", Combine Heart of Gold.
 
På eftermiddagen fortsatte funktionsbeskrivningen med vattendelen. Då passade jag på att kolla vad ettåringarna hade för sig, eftersom jag inte haft möjlighet att se landdelen. Genomgående var det lätt att se en stor vattenpassion. Alla hundarna slängde sig gladeligen i och bärgade dummien upp på land, kul!

På kvällen tuffade jag till Örebro i Les Oples och Nollan. Igår (måndag) var det föreläsning och beskrivning av ett grupparbete som ska vara klart på fredag. Därefter ägnades dagen och kvällen åt läsning, även om den sista timmen blev väldigt ineffektiv ;) Det är helt sjukt vad mycket man ska läsa, men jag känner att jag börjar få en ett system. Typ: läsa 20 min - gosa med Nell 5 min - läsa 20 min - sitta vid datorn 10 min - läsa 20 min - ja ni fattar nog...

Har även försökt dona lite i lägenheten. Packa upp och strukturera. Soffan vi har köpt billigt av Jens polare är verkligen skön, men jag gillar inte den blå färgen. Speciellt inte mot vår lysoranga tapet. Har provat en variant av övertäckning idag.

 

Soffan före och efter min "övertäckning". Även mattan framför soffan är utbytt mot en ljusare jag snodde med mig hemifrån i helgen ;) Funderar på att färga soffan brun efter att målaren målat om väggarna ljusbeiga. Kuddarna ska också få bli lite roligare då...

På efterfrågan är här lite övriga delar av lägenheten:

        
Min arbetsplats. Väldigt Sex and the            Mina "labbråttor" eftersom jag faktiskt
City, vid fönstret sådär ;) Här vill jag få         studerar på Universitet :b Den vida heter
upp gardiner så småningom.                       Snövit och är gay och den andra har Jens
                                                                            döpt till Shity.

          
Nells fina krokar i hallen. Här har hon          Undebara Nollan slappar på sin dyna
sin sko, sitt koppel och en handduk.            med tassbandage och sin goseorm
Försökte spika upp min blå/svarta Kent
affisch över dem imorse men gav upp
och ska köpa kludd senare.

         
La Kitchen - lagade Linssoppa igår            Mina underbara "tabletter" (visst heter det
eftersom det är så billigt och jag aldrig       så?). Har glas i samma mönster.
smakat förut. Vore ju guld om det blivit        Me likie!
en ny favorit. Det blev det dock inte.

Eftersom jag inte är någon vidare inredare tar jag tacksamt emot tips och ideer!
Gärna goda recept på linssoppa också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0